Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 2010

Η γλώσσα της κυριαρχίας.

Σημείο εκκίνησης για αυτή την ανάρτηση, που σίγουρα θα υστερεί σε σχέση με άλλες αναλύσεις και ολόκληρες θεματικές συζητήσεων που έχουν προκύψει από συντρόφους και ομάδες, είναι μία συζήτηση που είχα με ένα φίλο και σύντροφο.

Επέμενε να μου λέει ότι κλέβει, τη στιγμή που του έλεγα ότι δεν κλέβει αλλά απαλλοτριώνει, και πως ο πρώτος ασυνείδητος τρόπος επιβολής της εξουσίας επάνω μας είναι η στρέβλωση των εννοιών των λέξεων.

-Τι κλέβεις ρε μαλάκα, τη γριά που πήρε τη σύνταξη, το μεροκαματιάρη; Όχι. Παίρνεις φαγητό από σούπερ μάρκετ.
-Ε, κλέβω λοιπόν.
-Όχι ρε μαλάκα, δεν κλέβεις το κέρατό μου, άσε τη γαμωχριστιανική ηθική προσέγγιση των λέξεων, παίρνεις πίσω αυτό που σου ανήκει, αυτό που θα έπρεπε να σου ανήκει, αυτό που δικαιούσαι. Έχει πολιτική βάση η κίνησή σου, και σχετίζεται άμεσα με τις ανάγκες σου, γιατί την ανάγεις στο πεδίο της κλεψιάς, πεδίο των παπάδων, των μπάτσων και της κυριαρχίας εν γένει, στο τέλος;

Κάπως έτσι γίνανε τα καθαριστικά και τα σαμπουάν επαναστατικά.
Κάπως έτσι φτάσανε να βομβαρδίζουν για την ειρήνη.

Τάξη και ασφάλεια, για ποιούς και πώς;

Μέσα σε τέτοιες δαιδαλώδεις χαοτικές συνθήκες, ακόμα και άνθρωποι που είναι κοντά πρέπει να αποσαφηνίζουν το δεδομένο, να επαναπροσεγγίζουν τις έννοιες, προκειμένου να συνεννοηθούν.

Το κόλπο της γλώσσας είναι προνόμιο και μέσο που χρησιμοποιεί κατά κόρον το υπάρχον και τα φερέφωνά του.

Τα κανάλια, αποκαλούν πλέον όσους εφαρμόζουν την κινηματική αντιβία κουκουλοφόρους, λέξη η οποία εμπεριέχει ιστορική μνήμη που παραπέμπει στους ρουφιάνους και τους δωσίλογους επί κατοχής.
Παλιότερα ήταν οι γνωστοί-άγνωστοι, προσπαθώντας με αυτό τον όρο να ποινικοποιήσουν όσους πολιτικά (άσχετα με το αν πρακτικά υπάρχουν στην κινηματική αντιβία) συντάσσονται με συκρουσιακές πρακτικές ή έστω το θεωρούν αναπόσπαστη προοπτική κάθε ριζοσπαστικού κινήματος.
Με το ίδιο σκεπτικό περίπου αποκαλούνταν και "αυτοαποκαλούμενοι αναρχικοί", αναλαμβάνοντας τα ΜΜΕ το ρόλο κριτή της ιδεολογικής καθαρότητας και του "αποδεκτού" τρόπου αντίδρασης ή διαμαρτυρίας.

Αυτό που προσπάθησαν να κάνουν τα κανάλια στην κοινωνική συνείδηση, το κάνει το κράτος στο νομικό του οπλοστάσιο, συμπεριλαμβάνοντας ακόμα και τις απεργίες σε εν δυνάμει τρομοκρατικές πράξεις.

Όμως τί σημαίνει πραγματικά τρομοκρατία;
Δε νομίζω πως θέλει αυτός που απεργεί ή συγκρούεται με το κράτος να "κρατήσει", δηλαδή να εξουσιάσει τον κοινωνικό ιστό.
Έτσι το "πολιτικό έγκλημα", το ένοπλο και το αντάρτικο πόλης βαφτίζονται τρομοκρατία.
Παρά τη διαφωνία μου με το ένοπλο, σίγουρα δε μπορώ να αντιληφθώ καμία τρομοκρατική διάσταση στη δράση του.
Οι μοναδικοί που ίσως φοβούνται είναι οι πολιτικοί, τα αφεντικά και τα τσιράκια τους.

Αυτό που ονομάζεται σήμερα τρομοκρατία θα μπορούσε άνετα να συμπεριλάβει από τους κλέφτες και αρματολούς του 1821, μέχρι και τους συμμετέχοντες στην εξέγερση του πολυτεχνείου.

Νομικές και ηθικιστικές έννοιες έχουν καταργήσει τη σημασία των λέξεων.
Ριζοσπαστικές έννοιες ή πρακτικές γίνονται αντικείμενο μάρκετινγκ και τρόπος να πουληθούν και να διαφημιστούν προϊόντα.

Κι ερχόμαστε στο σήμερα, παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος της έως τώρα ανάρτησης είναι γραμμένο σε προγενέστερο χρόνο.

Η γλώσσα της κυριαρχίας.

Αυτή που βαφτίζει τρομοκράτες πιτσιρίκια με γράμματα - στρακαστρούκες.
Από λάθος ανοίχτηκε το ένα πακέτο και το μόνο (ευτυχώς) που κατάφερε να προκαλέσει στην υπάλληλο ήταν επιπόλαια εγκαύματα.
Έχουν κηρύξει σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης την πόλη, γιατί, ποιος πραγματικά φοβάται από τα πακέτα αυτά;

Προσπαθούν να τους φορτώσουν το θάνατο του υπασπιστή του τότε προπατζή, επειδή μοιάζει ο τρόπος, τη στιγμή που καταφανώς ούτε η μέθοδος, ούτε ο σκοπός έχουν καμία σχέση.

Ακούγεται από την ίδια γλώσσα, αυτή της κυριαρχίας, που συνηθίζεται να τη μεταφέρουν και οι τηλερουφιάνοι, πως είναι αποσταθεροποιητικός ο ρόλος τους και δυσφημίζουν τη χώρα τέτοιες ενέργειες.
Αν δεν ήταν τόσο τραγικό, θα μπορούσε να είναι επιθεωρησιακό νούμερο.
Νούμερο πάντως εξακολουθεί πέραν πάσης αμφιβολίας να είναι, όποιος διατυπώνει τέτοιες σκέψεις.

Να διατηρηθεί η τάξη αγαπητέ/ή αναγνώστη/ρια.

Η τάξη που θέλει 1.500.000 άνεργους να παρακαλάνε για μεροκάματο, για τέτοια κατάντια λέμε, η τάξη των μπάτσων στους δρόμους και γύρω από χώρους συνάθροισης, η τάξη των φασιστοειδών που απειλούν, βρίζουν, δέρνουν, μαχαιρώνουν κόσμο, η τάξη της επιβολής των τραμπούκων με την όποια εξουσία (οικονομική, κρατική, κοινωνική) πάνω στο κοινωνικό σώμα, που μουδιασμένο παρακολουθεί, σιωπά κι ενίοτε συναινεί.

Κουκουλοφόροι είναι αυτοί που με τα αυτόματα στα χέρια, τραβολογάνε 24χρονα παιδιά δεμένα πισθάγκωνα, τουλάχιστον μισή ντουζίνα για τον κάθε προσαχθέντα.
Αυτή είναι η ιστορική εκτελεστικά συνέχεια των δωσίλογων και των ταγματασφαλιτών.
Η ιστορική τους -πολιτικά- συνέχεια, κυβερνάει.

Η γλώσσα της κυριαρχίας.

Αυτή που σου δίνει τηλέφωνα να καλέσεις, αλλά δε σου λέει ότι είσαι ρουφιάνος, απλά συμβάλλεις στη διατήρηση της τάξης.

Αυτή που καταστρατηγεί τα δικαιώματα ανθρώπων, δημοσιοποιώντας στοιχεία και εικόνες τους επειδή βρέθηκαν αποτυπώματά τους, σε ένα σπίτι ή σε κινητά αντικείμενα μέσα στο σπίτι που βαφτίστηκε γιάφκα, επειδή είχε κατσαρολικά.
Γιάφκα σημαίνει οπλισμό, ο οποίος ποτέ δε βρέθηκε.
Αλλά ας στιγματίσουμε μερικούς ανθρώπους, και επικοινωνιακά βοηθάει, και εξιλαστήρια θύματα βρίσκουμε, γιατί ακόμα και αν κάποιος είναι αθώος ακόμα και για την αστική δικαιοσύνη, αυτή έχει επανειλημμένα αποδείξει πως μπορεί να το προσπεράσει.

Μόνιμα ένοχοι, όσοι διαφωνούν, αντιτάσσονται, αντιδρούν στην εξουσία, μέχρι αποδείξεως του εναντίου.

Δικαιοσύνη, αστική δικαιοσύνη...
Καμία δικαιοσύνη και τέλος.

Περιμένω εναγωνίως να τους καταδικάσουν για το προπατορικό αμάρτημα αποκαλύπτοντας στην κοινή γνώμη την αλήθεια, πως δεν επρόκειτο για μήλο αλλά για μεταμφιεσμένο πακέτο - βόμβα που σε στέλνει από τον παράδεισο.

Επίσης, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες θα εκδοθεί ένταλμα σύλληψης του χαχανούλη με την κατηγορία του αρχηγού της οργάνωσης Σ.Π.Φ. καθώς και για όλα τα υπόλοιπα στρουμφάκια.
Σύμφωνα με τον νέο τρομοκρατικό νόμο θεωρούνται συνεργοί και συμμέτοχοι στην τρομοκρατική του οργάνωση. Δεν κάνω πλάκα.

Το στρουμφοχωριό, όταν καταφέρουν με τη βοήθεια του δρακουμέλ να το ανακαλύψουν, θα μετονομομαστεί σε στρουμφογιάφκα όπου τα πλάνα των καναλιών θα κάνουν κοντινά στα στουμφοβατόμουρα και στα βιβλία του παπαστρούμφ που σύμφωνα με τις πληροφορίες της αστυνομίας ανήκει στην προηγούμενη γενιά στρουμφοτρομοκρατών, και έτσι αποδεικνύεται (επιτέλους) η λογική των συγκοινωνούντων δοχείων.

Κι όσο όλα αυτά είναι τρομοκρατία, στο πολιτικό σκηνικό της χώρας ο γεώργιος ο βου απειλεί πως αν δεν εκλεγούν οι εγκεκριμένοι από τον ίδιο τοπικοί μαλακοπίτουρες θα πάει σε εκλογές.
Ώπα, γιατί μπερδεύτηκα.

Οι εκλογές δεν είναι κάτι καλό και όμορφο που διασφαλίζει τον ρόλο μας ως πολίτες, προάγει τη δημοκρατία και άλλες τόσες παπαριές που βαριέμαι να γράφω;
Γιατί ξαφνικά αυτό είναι απειλή και κάτι που πρέπει να μας φοβίζει;
Και γιατί όταν κάποιοι προπαγανδίζουν τη συνειδητή αποχή και το άκυρο είναι προβοκάτορες, εχθροί της δημοκρατίας κι άλλες τόσες παπαριές που επίσης βαριέμαι να γράφω;

Κι επειδή αυτό κατέληξε όχι σεντόνι, αλλά ολόκληρο πάπλωμα, κλείνω με μία πληροφορία της τελευταίας στιγμής.
Αναμένεται οι συλληφθέντες να οδηγηθούν εκτός από τα ποινικά και στα αστικά δικαστήρια μετά από αγωγή που κατέθεσε η παραγωγή του "έχεις πακέτο" για κλοπή πνευματικών δικαιωμάτων.

2 σχόλια:

Τσουχτρα είπε...

Είδα φως και μπήκα. Και διάβασα. Απο 'δω θα ξαναπεράσω. Γιατί έτσι ! Ως προβοκατόρισα, εχθρός της δημοκρατίας και άλλες τόσες παπαριές που βερέθηκες να γράψεις, σε χαιρετώ !

Papatragos είπε...

Πολύ καλά έκανες και καλως ήρθες :)